DECATHLON STÄNGER
Decathlon har bestämt att stänga ner sin verksamhet i Sverige.
Generella frågor om stängning
Både vår butik i Mall of Scandinavia och vår e-handelsplattform har stängt under juli månad. Vår e-handelsplattform stängdes den 5 juli 2024 och vår sista butik stängde sina dörrar den 11 juli 2024.
I dagsläget finns ingen möjlighet att köpa reservdelar och få dessa levererade till Sverige. Att köpa i andra länder är naturligtvis möjligt men produkterna kan tyvärr inte levereras till Sverige
Ditt Decathlon-konto kommer att vara tillgängligt via vår svenska hemsida under 1 år efter vårt stängningsdatum. Du kan även få tillgång till ditt konto när du loggar in via en annan Decathlon sida, exempelvis Decathlon.de.
Önskar man att radera sitt Decathlon-konto, kan det också göras via den tyska hemsidan (logga in till sitt konto => klicka på "Mitt konto" så kommer det upp en meny med flera val, varav en heter "Data protection" och där kan man klicka vidare på "Radera mitt konto" (Delete my account).
Det går också bra att fortsätta att registrera sina köp på sitt Decathlon-konto när man handlar i ett annat Decathlon-land (ange då ditt Decathlon medlemsnummer eller din mailadress).
Nej, vi har valt att stänga alla våra konton på sociala medier (Facebook, Instagram, LinkedIn). Om ni ser ett konto som utger sig att vara Decathlon Sverige/ Decathlon Sweden så är det ett falskt konto.
Presentkort kan fortfarande användas i andra DECATHLON-butiker i Europa, men inte längre i Sverige.
Tyvärr kommer vi inte att kunna ge någon ersättning.
Tyvärr kan vi inte längre erbjuda Öppet Köp då vår verksamhet helt har upphört och företaget är under avveckling. Självklart är det möjligt att returnera i ett annat Decathlon-land om perioden för öppet köp ännu inte löpt ut
I dagsläget finns dessvärre inte den möjlighet men Decathlons ambition är att på något sätt öppna denna möjlighet i framtiden
Nej, alla anställda har gått vidare i sina karriärer och vi önskar samtliga före detta medarbetare lycka till!
Decathlons service-team kommer att hantera garanti- och reklamationsärenden (Se sista punkten i denna FAQ). Reparationer av slitagedelar kan inte längre utföras av en Decathlon-verkstad då samtliga kommersiella enheter är nedstängda.
Vänligen läs igenom samtliga punkter i denna FAQ innan du kontaktar vår service-avdelning. Då Decathlons verksamhet i Sverige har upphört har vi begränsade möjligheter att svara på generella frågor. Garanti och reklamationsärenden har prioritet. Om ni har ett sådant ärende, vänligen inkludera all information i ert mail (Dvs, inköpsdatum, fel på varan, kvittokopia etc etc). Samtliga frågor kommer att besvaras från en central serviceavdelning då inga svenska medarbetare finns kvar i bolaget. Våra service-teams nås genom denna länk.